Alla inlägg under oktober 2010

Av LankiS ☮♥☯ - 30 oktober 2010 03:02

  

Av LankiS ☮♥☯ - 29 oktober 2010 23:52

"En gång fångade en flicka en fågel och sa till den:
Lev för mig!
Fågeln sade till flickan:
-Inte leva, men jag kan dansa för dej!
Flickan ryckte av fågeln benen och sade:
-Dansa då!
Fågeln tittade olyckligt på flickan och sade:
-Jag kan inte dansa för dej, men jag kan flyga för dej!
Rasande slet flickan vingarna av fågeln och sa:
-Flyg då!!!
Blödande såg fågeln på flickan och sa:
-Inte flyga, men jag kan sjunga för dej!
Ännu mer förbittrad kastade flickan in fågeln i väggen och skrek:
-Sjung då!!!
Döende såg fågeln på flickan och viskade:
-Inte sjunga, men jag kan dö för dej..."


(Skriven av : Okänd person, funnen på en fängelsevägg )

Av LankiS ☮♥☯ - 24 oktober 2010 01:59

Kunskapstörstig, idéerik, ivrig, taggad,motiverad, pigg, klartänkt, positiv, seg, trött, insperationslös, omotiverad, förvirrad, rörig, stressad, ångestladdad, negativ, osäker etc. etc.

Min sinnesstämning är minst sagt komplex just nu.


Vad detta beror på har säkerligen sina orsaker i flera bakomliggande faktorer...dock är de svåra att definiera.


Men kan i alla fall konstatera att läget är allt annat än stabilt just nu...

Av LankiS ☮♥☯ - 17 oktober 2010 04:30

Jag har de bästa av allt nästan... hehe känns så iafl!

Jag e så tacksam över alla stunder med nära och kära där man ba känner sig lycklig,glad och till freds även om det bara handlar om stunder och för the moment, det är det som gör livet värt att leva oavsett vad man har gått igenom och vad som komma skall!

Ni är bäst!

   

Av LankiS ☮♥☯ - 16 oktober 2010 03:12

"Att vara stark är inte att aldrig falla, att alltid veta, att alltid kunna

Att vara stark är inte att alltid orka skratta, att hoppa högst eller att vilja mest

Att vara stark är inte att lyfta tyngst, att komma längst eller att alltid lyckas

Att vara stark är att se livet som det är, acceptera dess kraft och att ta del av den, att fall till botten, att slå sig hårt och att alltid komma igen
 
Att vara stark är att våga hoppas, när ens tro är som svagast
 
Att vara stark är att se ett ljus i mörkret, och att alltid kämpa för att nå dit."

Ovido - Quiz & Flashcards