Alla inlägg under maj 2011

Av LankiS ☮♥☯ - 31 maj 2011 20:04

Så himla härligt att det är över :D Det gick till och med hur bra som helst! >Så stolt över mina gruppisar och vårt arbete faktiskt! Känns  bra känns skönt! :)

Roligt! Imon är det dax för dom sista gruppernas slutredovisningar sen är det typ färdigt, skall bara skriva klart hemtentan med, som jag egentligen skulle vart färdig med redan men eftersom jag va sängliggandes i helgen blev det inte mkt skrivande gjort alls! Men on friday it's over and done! :D Gött e de!

Hoppas ba min hosta kan försvinna nu med så man ba kan njuta av tillvaron på Fredag! Well im gonna try to do that anyway!


Ikväll skall jag göra något riktigt gott som jag inte gjort på väldigt länge! Till det behöver man:

Lite riven ost,

Mozarella,

parma skinka eller lufttorkad skinka, (Går helt att utesluta för veggie)

zeta grön oliv creme,

Zetas tapenade oliver & kapris,

libabröd och

rapsolja eller olivolja!

Man breder ut oliv cremen, och tapenaden på libabrödet sen lägger man på skinka, ovan på det skivad mozarella och på topp strö över lite riven ost, viker liba brödet på mitten och steker i en stekpanna på hög värme i rikligt med olja tills brödet blir crispigt och osten har smält!   

   

Sååå himla gott! Trust me, jag brukar inte va så förtjust i kapris men denna kombinationen e sjukt god! För er som inte gillar oliver så kan man ha pesto, sen har zeta andra goda cremer och tapenader med till exempel chilli, paprika, soltorkade tomater och liknande som funkar till detta med! Om man vill kan man ju gö egna cremer och tapenader med!Det är en smak sak ju!

Väldigt mummsigt iafl! Vardagslyxigt måste jag ju ändå säga! :) Passar en dag som denna! :D

Av LankiS ☮♥☯ - 31 maj 2011 02:22

Aldrig förr har jag stått inför så många människor och redovisat på det sätt som vi skall göra imon! Jag kan inte beskriva med ord hur nervös och pirrig jag är, klumpen i magen är ännu inte så stor, men klumpen i bröstet gör att jag får svårt att andas ordentligt nästan!

Oavsett vad så måste vi ju göra det här, så det är bara att göra det!

Dock känns det skit jobbigt! Givetvis är det kul, men själva grejen i sig är inte rolig någonstans!

Haha Välldans vad jag gnäller hörreni men det fungerar som ventilering och att lätta på trycket lite!

Somliga kanske har svårt att förstå hela den här grejen!

Kan dock berätta att pressen och nervositeten  inte e nådig just nu mina vänner, och värre kommer det bli!

Men även om vi är väl förberedda och kan det här arbetet innan till och utan till så blir det en heeelt annan grej när man väl står där framme och skall presentera det! Det kan hända vad som helst!

Men det får gå som det går!


Imon vid den här tiden kommer vara som en befrielse! Även om vi inte är över mållinjen förens på fredag så kommer de kännas som en otrolig lättnad att ha gjort denna slutredovisning!


 Positiva tankar, positiv energi, peppa, tagga, kämpa, de e ba å gö det! Phust nu kör vi!

Av LankiS ☮♥☯ - 28 maj 2011 22:45

Så himla tradigt, min kurering räckte inte ända vägen, istället blev jag dunder förkyld, ont i bihålorna, ont i halsen, rosslig i bröstet, hosta, snörvel och feber! 

Usch! Säger jag bara!

Inte tid med det här! 

Men ba försöka gö det bästa utav det, vilket e typ å ba sova, pallar inget annat, jag som skulle fått gjort så mkt i helgen, med plugg och annat. Dessutom firas ju vår fina B ikväll med vilket jag fick hoppa! Usch!!!!!!

Jag blir påmind om det hela tiden med eftersom mina grannar har brak fest, låter som dom skall riva hela byggnaden typ, till råge satte dom nyss på Don Omar med Kuduro på högsta volym och innan dess Party Rock Anthem med LFMAO! Ååååååååååå fasiken va typiskt det här är alltså!

Får panik och blir stressad av att bara ligga här typ, men varken kropp eller sinne pallar nått annant! Usch, usch, usch! Hoppas verkligen jag blir frisk snart igen!

Vill va med mina godingar nu ju och parta som bara vi kan, men men det blir fler ggr... men ändå!

Behövde gnälla av mig lite kände jag, känner mig väldigt eländig och gnällig!

Bäddat ner mej i soffan kollat på champions league finalen grymt att ♥Barca♥ vann!!!!! Vilken match!

Fortsätter kvällen i soffan med att kolla på Stardust som går på fyran! En av mina absoluta favorit filmer! En liten tröst iafl!

Haha man kan ju inte rå för när man blir sjuk tyvärr, men det kunde väll varit värre, (peppar, peppar) så jag skall inte gnälla mer nu!

Hoppas ni har en go helg allihopa!

Många pussar å kramar på er!

Av LankiS ☮♥☯ - 25 maj 2011 14:21

Känner att jag börjat få ont i halsen, sen sitter de liksom lite ont, mellan halsen och näsan typ, är lite slemmig och hostig med, å det går verkligen inte för sig att bli sjuk nu! Fuck no! Så här skall kureras!

  Haha glass och saft kan man behöva med, de får man när man har ont i halsen (A) speciellt Ben & Jerrys!

Älskar deras glass, sååå himla god och alla dessa olika delikata smaker som man ba kan välja å vraka mellan. Mumms! Diggar verkligen deras företagspolicy med, tycker därför de lätt är värt att lägga pengarna på once in a while. ;P

Nä nu skall jag sova i någon timme sen ikväll blir det sushi och mys med gänget, säga grattis till vår fina B som vi skall fira på Lördag men som fyller år idag! :)

Av LankiS ☮♥☯ - 25 maj 2011 02:07

Allt som har med känslor att göra kan vara väldigt komplicerat.

Det är svårt många gånger att uttrycka det man känner med så att de uppfattas på ett korrekt sätt... Men många gånger kanske vi bara gör det så himla mkt mer komplicerat än vad det är, för att bespara oss själva från att bli sårade, ledsna eller besvikna. Dock vet man att man överlever oavsett, det som inte dödar det härdar, i vissa fall får man tunga ärr men livet går vidare...

Det är dock aldrig roligt att må dåligt givetvis, och hur mkt man känner för något kan vara väldigt svårt att kontrollera. 

But still, jag är trött på krussiduller, omvägar, bortförklaringar, tolka, gissa, "försök-läs-mina-tankar-shit", veleri, oärlighet och ba att inte kunna tycka, tänka å känna som man gör å uttrycka det precis som det är pågrund av hänsyn till what ever.

Varför skall de va så freakin svårt att ba köra helt öppet inga spel, rakt på sak, eller bara rent ut och utan alla omständigheter hit å dit! 

Förvisso så är inget bara så enkelt... men fattar verkligen inte varför det skall vara så himla komplicerat många gånger...!

Av LankiS ☮♥☯ - 20 maj 2011 23:33

Så tvär skön verkligen! Videon är verkligen bäst!

Everyday i'm shuffelin! :D 

Av LankiS ☮♥☯ - 20 maj 2011 23:23


Ibland är bilder mer talande än ord!  


Av LankiS ☮♥☯ - 17 maj 2011 23:26

Mys i soffan med Svartavinbärs te, ost och skink fralla, lite choklad med russin och mandlar framför datan till ett nytt avsnitt av Desperate  Housewifes! Det är Tisdagsmys det :)


 

Ovido - Quiz & Flashcards