Alla inlägg under december 2010

Av LankiS ☮♥☯ - 27 december 2010 01:03

Jag har väldigt blandad smak när det gäller filmer dock tillhör inte "love stories" alltså romantiska draman den genre som jag brukar digga mest direkt men denna filmen är SÅ mycket mer. Dessutom är den baserad på en sann historia  - and thats my thing, i like!

Oavsett jag föll för den! Den är riktigt bra! Jag har till och med köpt boken!

Jag tror att detta är en sådan film som man kan ta till sig och relatera till på olika sätt därför kan den givetvis också ha en bred publik.

Har ni inte sett den - så gör det! Give it a try! =)


Eat, Pray, Love på svenska är titeln; Lyckan, Kärleken & Meningen Med Livet 

Av LankiS ☮♥☯ - 26 december 2010 22:15

Så oerhört tacksam att jag har så fina vänner och en så underbar familj!

And like you're there for me i'm allways there for you!

All min kärlek till er!

Av LankiS ☮♥☯ - 26 december 2010 21:27

~♥~ Sri Lanka 26/12-04 ~♥~

Vissa "sår" läker aldrig men man lär sig leva med dem!

I dag har det gått 6år! Tiden går så fort.

Jag kan fortfarande tappa andan när jag förs tillbaka och återupplever det som nu idag bara är minnen. Jag minns det som de vore igår.

Det är minnen som jag håller fast vid, både lyckliga och smärtsamma minnen som påminner mig om hur oerhört tacksam jag är för allt jag har, de människor jag har omkring mig och vad som verkligen betyder något för mig.

De påminner mig om vem jag är och även varför jag idag på många sätt är den person jag är. 


Samtidigt tänker jag på och sörjer med alla anhöriga och överlevande denna dag för alltid!


*Änglar* Må ni Vila i frid.

  



Av LankiS ☮♥☯ - 23 december 2010 03:18

Jag förundras ofta över hur snabbt tiden egentligen går speciellt när man blickar bakåt i tiden.

Nu är snart ännu ett år förbi!

Vart tog tiden vägen?! Tokigt... tycker dessutom det känns så mer och mer ju äldre man blir!


Haft galet mycket att göra det senaste med skola, plugg och jobb, dock vart rätt skönt å vara sysselsatt hela tiden. Och känslan av att vara både fysiskt och psykiskt trött är så skönt ibland när man skall sova, man är så trött att man inte ens orkar tänka. Det mina vänner tillhör ovanligheterna... iafl för min del hehe ;) 

Tror alla mer eller mindre har mycket så här års!

Stress, press och ångest kan väll sammanfatta sinnesstämningen rätt väl. 

Tur att man har mycket i livet att skatta sig lycka över och som förgyller stunder med glädje och njutning!

Det gillar vi!



"As long as we are alive we will experience sufferings. But that does not mean we have to be unhappy. Unhappiness comes from allowing ourselves to be controlled by life's ups and downs-from feeling defeated, from losing hope, losing courage, losing the will to advance."

Ovido - Quiz & Flashcards