Direktlänk till inlägg 5 april 2010

"Medvetet"

Av LankiS ☮♥☯ - 5 april 2010 03:00

Det finns inte många personer som jag släpper in... och ännu mindre anförtror mig åt....


Jag brukar dock försöka att inte dömma någon jag inte känner och ärligt i nya relationer så e de liksom från scratch varken på minus eller plus tillit, förtroende och respekt är något man ger och tar och bygger upp de genom att ge så förtjänar man det... däremot är det nån som väljer att anförtro sig åt mig så varsigod jag e inte den som sviker i första taget och aldrig utan anledning... men jag skulle aldrig "ge mej själv till någon" bara så på de viset...inte i första taget...jag kan helt enkelt inte..det går inte... visserligen ger jag tillbaka alltså å jag kan öppna mej och ta emot även släppa in men jag öppnar mej inte och å släpper in så man kommer åt mej....DE krävs en hel del för att det ska hända... så e de ba... de e förmodligen något som man oxå lärt sej efter misstag där man fått livserfarenheter som man inte vill vara med om igen....


Ibland händer de dock att man råkar blotta sitt yttersta innre och en del svageheter man har.... alla har sina svagheter lixxom... jag brukar dock inte visa dem soom endast rör mej själv, jag kan visa mej sårbar och uttrycker känslor alltså de e inte det... men vissa grejer som inte rör någon annan än mej själv det är oxå sånnt jag gärna håller för mej själv....

Det är så jag reder mej gärna på egen hand... allt för ofta är de få som förstår.... jag begär iof inte de, men jag behöver inte heller höra nåns åsikt speciellt inte från nån som inte förstår!

Däremot som sagt när man råkar blotta något sådant för någon...de kan hända av olika anledningar... men då känns de iafl som jag aldrig någonsin vill prata med den människan igen...

Och då finns de en risk att jag snarare pushar iväg den personen...


Jag har aldrig vart en sån person som bryr mej så mkt om vad andra tycker,tänker eller säger ialf så sviker jag inte mina egna åsikter och liknande för någon annans om jag verkligen inte själv faktiskt tycker det, men ibland finns de folk som sätter ord på ens egna tankar som man egentligen aldrig skulle uttala själv.... och då blir det verkligt... mkt verkligt....och även väldigt sårbart ibland...

Jag kan erkänna mina fel och brister de har jag inga problem med....och

Jag kan ta att få höra det från andra, jag står för det och härdar ut att visa mina svagheter...

Men jag tycker inte om det....


De svagheter som egentligen endast utgör konsekvenser för mej själv får jag inte ut något av att visa för någon heller... för som sagt dom svagheterna rör endast mig och med de menar jag alltså att de inte direkt går ut över nån annan så de spelar egentligen inte någon större roll vad folk har att säga om dom... för de e bara jag själv som kan göra något åt dom om dom går att göra något åt, det är iafl bara jag som behöver leva med dom och deala med dom!

Jag är min egen domare, ingen annan har rätt att dömma mej utifrån dessa svagheter för dom vet definitivt inte hela historien och grundläggande orsaker....och främmst av allt som sagt de e inte dem som får leva med det....

Så e de!... Finns en rätt stor poäng med inlägget dock e de invecklat...

Anyway folks för att säga det jag vill komma fram till i en mening;

I´m my own worst enemy!


Well fuck it... thats just the way it is right now!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LankiS ☮♥☯ - 23 mars 2017 00:07

Ny blogg på Nouw! Alla gamla inlägg härifrån följer med dit! :) Tjing! ...

Av LankiS ☮♥☯ - 1 maj 2016 15:49

Länge sedan jag skrev här nu. Det är mycket som hänt och lång tid som förflutit sedan dess. Jag kommer inte gå in på några detaljer här och nu.  Tiden är fortfarande något som förundrar mig så mycket.  Tiden, så strukturell och så inrutad, me...

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juli 2013 14:39

Jag försöker få min sinnesstämmning i hakuna matata-mode det går inte direkt bra.  Jag är trött på att ha ont, jag är trött på att inte må bättre, jag är trött på att det hela tiden blir värre med det ena eller det andra när det är något som inger ...

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:45


 

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:43

Ingredienser: 1 st zucchini2 dl creme fraiche1 dl riven ost1 st vitlöksklyftaOlivoljaSalt & pepparFinhackad persilja -Sätt ugnen på 225 grader. Häll lite olivolja i en ugnsform.-Skiva zucchinin i längden och lägg skivorna i formen. Salta och pepp...

Ovido - Quiz & Flashcards