Alla inlägg den 30 juni 2011

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juni 2011 04:27

Vet att många av mina inlägg kan vara väldigt mastiga och intensiva att läsa, dessutom vet jag att jag har flera inlägg med återkommande tankar och där jag upprepar mig en hel del.


Dock skriver jag ju vad som finns i skallen just för stunden, och det jag känner att jag vill få ur mig just då!


Ibland är det inte helt fel med lite återkoppling eller reminders av ens tankar though.

Anser jag, och jag skriver ju mesta dels för mig själv, då jag tycker de e lättare att ventilera genom att skriva.


Så är det! Ville ba påpeka de haha så ni vet att jag själv är medveten om det i fall ni tänkt på det... vet iafl att det är något jag själv lägger märke till dom gångerna jag går igenom min blogg och läser lite gamla inlägg! :)


Hoppas ni har en skön sommar allihopa!

Jag hoppas vädret, värmen och solen är här för å stanna nu resten av sommaren!

Underbart!

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juni 2011 03:56

Positiv energi är ju något man skapar de ligger mkt i hur man ser på saker, vad man har för inställning och attityd gentemot saker och i situationer med.

Positiv energi är lika smittsamt som negativ energi.


Man ska alltid försöka göra de bästa av allt även om man har stunder då man inte är på topp.

Inte alltid lätt... finns mkt omständigheter och saker eller personer i ens omgivning som påverkar med och som skapar förutsättnigar som man inte alltid kan styra över.


Tror dock det är viktigt att försöka vara så realistisk som möjligt och vara medveten om sina begränsningar och eventuella hinder men ändå alltid försöka se till möjligheterna och sträva framåt!

Se till det man har istället för det man inte har och sluta jämföra sig med andra och annat.


Ransaka sig själv och se till det man värderar och det som faktiskt får en att må bra, både de lilla och stora här i livet!

Njuta av och ta till vara på de stunder då man är glad och känner lycka!


Även ta saker för vad dom är och som dom kommer och deala med det när vi står inför det, även om man naturligtvis skall ha en viss framförhållning och förbereda sig i vissa situationer men i allmänhet leva lite mer i nutet! Värna om varandra, uppskatta det man har och göra det bästa utav allt!


Det blir inte alltid som man tänkt sig, men de behöver inte bli dåligt för det, och även om de e jobbigt så behöver de heller inte alltid vara dåligt!


  So Let's Keep The Spirit Up!

Ovido - Quiz & Flashcards