Direktlänk till inlägg 5 november 2011

One for One

Av LankiS ☮♥☯ - 5 november 2011 04:53

Det här konceptet borde bli world wide...!!! så mkt som vi i västvärlden konsumerar... och för att inte vara beroende av ideella bidrag så har Blake, Killen som startade TOMS Shoes kommit på att man för varje gång någon köper ett par skor ger dom bort ett par skor till något bättre behövande barn i tredje världen...

Exempelvis får vissa barn inte börja skolan om dom inte har skor, dom blir alltså nekade utbildning för att dom inte har skor! Ett par skor kan med andra ord change pretty much i en värld som är främmande för många av oss.

Samma sak med solglasögon varje gång man köper ett par hjälper dom någon behövande i tredje världen med ögon vård. 

More thinking like this om vi nu skall konsumera som vi gör kan vi väl lika gärna dela med oss samtidigt! 

Tänk vad underbart det hade vart att varje gång man shoppa så vet man att det också är någon där ute som behöver hjälp eller som här behöver ett par skor faktiskt får det.

Vissa gånger kanske man mer eller mindre måste prioriterar att köpa höst kängor till sig själv en månad och då inte har pengar att skänka till någon ideell organistation exempelvis så på detta sätt vet man att man ändå samtidigt bidrar med något till människor som verkligen behöver det! Underbart!

Dela med oss, värna om varandra, love, peace & harmony!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LankiS ☮♥☯ - 23 mars 2017 00:07

Ny blogg på Nouw! Alla gamla inlägg härifrån följer med dit! :) Tjing! ...

Av LankiS ☮♥☯ - 1 maj 2016 15:49

Länge sedan jag skrev här nu. Det är mycket som hänt och lång tid som förflutit sedan dess. Jag kommer inte gå in på några detaljer här och nu.  Tiden är fortfarande något som förundrar mig så mycket.  Tiden, så strukturell och så inrutad, me...

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juli 2013 14:39

Jag försöker få min sinnesstämmning i hakuna matata-mode det går inte direkt bra.  Jag är trött på att ha ont, jag är trött på att inte må bättre, jag är trött på att det hela tiden blir värre med det ena eller det andra när det är något som inger ...

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:45


 

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:43

Ingredienser: 1 st zucchini2 dl creme fraiche1 dl riven ost1 st vitlöksklyftaOlivoljaSalt & pepparFinhackad persilja -Sätt ugnen på 225 grader. Häll lite olivolja i en ugnsform.-Skiva zucchinin i längden och lägg skivorna i formen. Salta och pepp...

Ovido - Quiz & Flashcards