Direktlänk till inlägg 9 november 2010

Every action comes with a reaction

Av LankiS ☮♥☯ - 9 november 2010 04:59

Jag tror alla har något som man önskar att ha ogjort, det finns vissa saker man också önskar aldrig hänt osv. Det finns säkert även mycket man gjort och sagt som man helst av allt hade velat radera eller få göra om.

Jag har gjort mycket dumt i mitt liv... Många saker förstår jag inte ens varför...

Det är dock saker som alla har gett mej en och annan läxa... och som jag faktiskt av dem allra flesta tagigt lärdom av och gett mej livserfarenhet som jag kommer ha med mej för alltid.

Vilket egentligen också känns som något av det viktigaste...

För det som redan har hänt kan man inte få ogjort... och det finns en mening med allt...

Jag är verkligen allt annat än perfekt och oh ja, jag gör och har gjort mycket fel och misstag... vilket är mänskligt.... men saker som jag gjort och ångrar där tror jag nog dock att i de flesta fall har blivit allra störst konsekvenser för mig själv och ingen annan ...

Och jag själv har fått stå till svars för mitt beteende och handlande och fått lära mej en läxa där efter... vilket inte är mer än rätt....!


Men det är när man har ånger och de blivit konsekvenser för någon annan av sitt egna handlande som de är illa!

Då bör man ju givetvis stå sitt kast och ta konsekvenserna av de som blir utav det med...

Sorligast är dock när folk inte gör det. Och inte tar emot lärdom av dessa läxor samtidigt som dem kanske inte heller vågar stå för sitt agerande och handlande! När folk inte kan erkänna att dom haft fel eller vågra be om ursäkt för något dem gjort...De kan va riktigt illa....

Men hur man vill leva sitt liv är som sagt upp till var och en...dock blir de konsekvenser av allt... frågan e ba vem som drabbas och vem som får stå till svars för dem?!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LankiS ☮♥☯ - 23 mars 2017 00:07

Ny blogg på Nouw! Alla gamla inlägg härifrån följer med dit! :) Tjing! ...

Av LankiS ☮♥☯ - 1 maj 2016 15:49

Länge sedan jag skrev här nu. Det är mycket som hänt och lång tid som förflutit sedan dess. Jag kommer inte gå in på några detaljer här och nu.  Tiden är fortfarande något som förundrar mig så mycket.  Tiden, så strukturell och så inrutad, me...

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juli 2013 14:39

Jag försöker få min sinnesstämmning i hakuna matata-mode det går inte direkt bra.  Jag är trött på att ha ont, jag är trött på att inte må bättre, jag är trött på att det hela tiden blir värre med det ena eller det andra när det är något som inger ...

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:45


 

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:43

Ingredienser: 1 st zucchini2 dl creme fraiche1 dl riven ost1 st vitlöksklyftaOlivoljaSalt & pepparFinhackad persilja -Sätt ugnen på 225 grader. Häll lite olivolja i en ugnsform.-Skiva zucchinin i längden och lägg skivorna i formen. Salta och pepp...

Ovido - Quiz & Flashcards