Alla inlägg den 10 mars 2011

Av LankiS ☮♥☯ - 10 mars 2011 23:45

Tentaångest är ett faktum... fo sho asså... förstår inte varför jag har så himla svårt att alltid komma igång och fokusera. Sjukt lätt distraherad är jag med...

Fokus och disciplin exsisterar för tillfället inte. 

Det sjuka är att den innre stressen blir bara mer och mer påtaglig och med det bara mer och mer ångestladdat... men ändå så blir de liksom inte sådan press att de faktiskt skapar koncentration på det jag måste göra. Utan det blir snarare värre....som handlingsförlamning i princip. Goosh...


Well det är ju bara man själv som kan göra något åt det... dock brukar det ta alldeles för lång tid innan jag får tummen ur många ggr... grrr ... vi alla har våra brister om man säger så... :)

Well well... ba försöka ta tag i det och fortsätta, får tänka på hur skönt det kommer vara när det är över.

I morgon vankas massa mys då vår söta S fyller 25år, ser jag mkt fram emot! :)

Ha de gött så länge peps, och på återseende!

Av LankiS ☮♥☯ - 10 mars 2011 02:05

Jag är en person som 'lider' av ständig nyfikenhet och vetgirighet vilket också gör mig väldigt frågvis :) 

De gäller i allmänhet om allt och inget men framförallt saker som involverar mitt genuina intresse för människor och människors beteende. Därför ligger inte min grund i att endast få veta hur det ligger till utan även bakgrunden till det, för att förmodligen kunna bilda mig en eventuell uppfattning som inte alltid heller är baserat på mina egna värderingar och åsikter eller där syfte är för ett personligt dömande. Även om syftet kan vara att få en förståelse och/eller för att få ett förhållningssätt att utgå ifrån. 

Detta kan ju misstolkas många gånger, dock medför det ju givetvis både fördelar och nackdelar. Oftast vill jag nog helst bara få kunskap! 

Och att vara vetgirig och frågvis är väll ändå det bästa sättet att få kunskap!


Dessutom är ju ingen kunskap  onödig right?! :D

Sooo i mean i ain't one whos trying to argue against a good thing lixxom hehe


Faaaaaaaast ingen pricip utan undantag givetvis... så om man säger såhär då vissa grejer kanske man hade mått bättre av att inte veta och man kanske hade kunnat undvika viss smärta dock!

Men det finns en mening med allt so förvisso blir det kanske möjligtvis en  livserfarenhet med lärdom att dra nytta av istl...!

Well man skall ju försöka se det positiva och oavsett göra det bästa utav det.

Hur man tänker och ser på saker, vilken inställning och attityd man har är något som väger tungt i samband med hur vi upplever och uppfattar saker, situationer och sammanhang.

"Change your thoughts and you can change your world" - Ligger mkt i det tror jag! 

Så mkt beror på alltså hur man ser det!

Ovido - Quiz & Flashcards