Alla inlägg den 15 februari 2013

Av LankiS ☮♥☯ - 15 februari 2013 18:58

Ingredienser:
1 paket halloumi (200g)
4-5 tomater
Olivolja
Balsamvinäger
Några kvistar färsk timjan
Svartpeppar


Gör så här:
Skär halloumin i kuber och stek i smör. Blanda olivolja och balsamvinäger till en marinad. Skär tomaterna i mindre bitar och blanda med marinaden, smaka av med svartpeppar. Rör ner halloumin. Hacka timjan och blanda ner, toppa gärna med några blad.

 

Mat
Av LankiS ☮♥☯ - 15 februari 2013 18:36

Snabblagat och jätte gott! För att minska på kolhydraterna skippar jag pastan och använder istället antingen strimlad kokt vitkål eller zucchini pasta. Gott!

 

Ingredienser

1 st  
3 st  
1 msk  
3 st  
1,5 dl  
2 burk(ar)  
0,5 kruka(or)  
200 gram  

 

Gör såhär:

Fräs lök och vitlök i oljan. Skär tomater i bitar och tillsätt efter 2 minuter. Häll på vinet och låt koka 5 minuter. 
Tillsätt tonfisk och färsk basilika, rör runt och låt allt bli varmt. Tillsätt kokt fullkornspasta och servera genast.

Näringsinnehåll:
Kalorier: 502 kcal
Kolhydrater: 57 g
Protein: 32 g
Fett: 12,5 g

 
Mat
Av LankiS ☮♥☯ - 15 februari 2013 18:18

 

Gillar ni Thai smaker så tycker jag ni ska testa denna gryta! Riktigt god och enkel, givetvis kan man ha i lite vad man gillar i denna gryta!

Ingredienser:
4-6 Kycklingfileer, quornfileer eller sojabitar
Kokosfett (extra virgin - kallpressat)
2 Lökar
1 Vitkålshuvud
4-5 Morötter
Currypasta
Ev Grönsaksbujong (ekologisk)
1-2 Burkar Kokosmjölk beroende på hur mycket så man vill ha
 
Tillbehör:
Sallad
Cashewnötter
 
Gör såhär:
Stek kyckling eller quorn eller sojan i kokosfett, häll i hackad lök, strimlad vitkål och riven morot, Stek igenom. Ta en halv burk av valfri curryblandningspasta (ev lite grönsaksbuljong ekologisk)och blanda i kokosmjölken. Låt koka ihop. Servera med en fräsch sallad och naturella cashewnötter. Mumms!

Mat
Av LankiS ☮♥☯ - 15 februari 2013 18:11

Jag har den återkommande känslan av saknad... jag saknar!

Jag saknar många... Jag saknar mycket... och jag längtar... Jag förstår känslan av många men inte mycket och längtan. Jag behöver meditera. Jag behöver gå in i mig själv... Det är mycket som kommer hända nu inom de närmsta månaderna. Men jag ser fram mot det, det kommer bli tufft, men jag laddar för att vara redo. 

 

Ovido - Quiz & Flashcards