Alla inlägg den 16 februari 2013

Av LankiS ☮♥☯ - 16 februari 2013 17:22

Rastlös, men ändå stressad och pressad. Vankande oro... Ahh Tenta... ja tenta... ingen motivation till den här tentan... Jag börjar bli skoltrött... Men jag biter ihop såklart och gör det jag ska... Snart är det dags för nya äventyr.

Jag har för mycket tankar på annat just nu än det jag bör fokusera på och det får mig att vilja krypa ur mitt skinn. Någon i det förgångna hör av sig och stör mig, annat i det förgångna gör sig påmint och jag vet inte varför jag fylls av den där oron, känner mig olustig och illa till mods. Jag måste släppa det. Känns som jag har "abstinens", jag vet efter vad, jag vet inte om jag kommer kämpa emot denna gången heller. Dåligt, dåligt av mig... vad är det som gör att jag inte orkar bry mig?

Min kropp mår inte bra.

Oro...

Jag är samtidigt glad, förväntansfull och ivrig...  inte på det som förpestar mitt sinne och kropp just nu och inte på det jag måste göra just nu utan bara på livet och det som komma skall... Det känns bra... men jag måste tagga ner... Jag känns en aning osammanhängande i mitt skrivande kanske... men hela jag är osammanhängande, fragmentarisk, och ofullständig just nu, ambivalent i tankar och känslor.

Det måste man kanske också vara ibland för att kunna reda ut det som är så att allt faller på sin plats...

Ska snart ta mig tid till reflektion och bearbetning...

Men först tenta... Ahhh tenta...

Ovido - Quiz & Flashcards