Alla inlägg den 6 januari 2011

Av LankiS ☮♥☯ - 6 januari 2011 21:58


Lagade så god och enkel mat idag så tänkte dela med mig för det var riktigt gott dessutom väääldigt mättande.  :)


Till 4 portioner behöver du:
- 4 Kycklingfiléer

- Go Greens Bulgur mix
- Rödlök
- Äpple
- Fetaost
- Turkisk youghurt


Börja med att krydda Kycklingfiléerna (eller quorfilèer/Sojabitar för veggie) efter smak jag använder rikligt med grillkrydda och lite vitlöks pulver, sätt sedan in dom i ugnen,  200 grader i ca 30-40min (beror ju på hur stora filéerna e osv.) Är dom tjocka brukar jag dela dom på  mitten så dom blir lite tunnare vilket jag gjorde idag.

Koka sedan Bulgur mixen enligt anvisningar som står på förpackningen, jag brukar göra 2 portioner, det räcker eftersom det är väldigt mäktigt, smakrikt och mustigt. (Givetvis kan man använda vanlig bulgur oxå men jag gillar mkt smak så föredrar mixen till detta) Skär sedan upp fetaost, rödlök och äpple i små bitar (hur mkt är en smaksak, jag använde en halv fetaost, en halv rödlök och ett äpple). Blanda sedan ihop detta med bulguren när den är klar och har svalnat lite.

Servera sedan med en klick turkisk yoghurt eller om ni inte har det kan ni använda vanlig matlagnings yoghurt eller creme fraiche!

Namnam! Riktigt gott och väldigt mättande!

      

Mat
Ovido - Quiz & Flashcards