Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Worth a try...

Av LankiS ☮♥☯ - 29 oktober 2012 14:51

1. Lax är rik på fettsyran omega-3, som visat sig hjälpa mot depressioner.
 
2. Björnbär och banan innehåller välgörande antioxidanter och vitamin B12, som verkar uppiggande och ger dig energi att ta dig igenom hösten och vintern.
 
3. Kolydrater har visat sig öka kroppens nivåer av lyckohormonet serotonin. Men satsa på långsamma kolhydrater som bland annat finns i fullkornsmatvaror. Snabba kolhydrater, såsom vitt socker, höjer bara humöret tillfälligt och när blodsockret sjunker kan du känna dig ännu mer låg.
 
4. Choklad har också visat sig höja humöret och triggar bland annat igång hjärnans belöningssystem. Satsa på några bitar mörk choklad av hög kvalitet, som även är bra för hjärta och kärl.
 
5. Bönor är ett annat naturligt sätt att höja humöret. De innehåller selen som har en mild antidepressiv effekt!


källa:halsa.se.msn.com



 

Det kanske hjälper, vem vet... värt en chans kanske...Lax, bönor och björnbär är ju dock inget ovanligt i min kost... men ja vem vet det kanske har effekt som skulle märkas först då jag uteslöt det...Men som med allt påverkas man ju olika...

Jag är en av dom som exempelvis inte känner något som helst av koffein... ingen effekt alls... medans jag har vänner som nästan använder kaffe som uppåttjack haha :) Alla är vi olika som sagt... ibland kan nog också mycket sitta i huvudet...och det i kombination med något som har faktisk effekt är nog mest oslagbart. :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av LankiS ☮♥☯ - 23 mars 2017 00:07

Ny blogg på Nouw! Alla gamla inlägg härifrån följer med dit! :) Tjing! ...

Av LankiS ☮♥☯ - 1 maj 2016 15:49

Länge sedan jag skrev här nu. Det är mycket som hänt och lång tid som förflutit sedan dess. Jag kommer inte gå in på några detaljer här och nu.  Tiden är fortfarande något som förundrar mig så mycket.  Tiden, så strukturell och så inrutad, me...

Av LankiS ☮♥☯ - 30 juli 2013 14:39

Jag försöker få min sinnesstämmning i hakuna matata-mode det går inte direkt bra.  Jag är trött på att ha ont, jag är trött på att inte må bättre, jag är trött på att det hela tiden blir värre med det ena eller det andra när det är något som inger ...

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:45


 

Av LankiS ☮♥☯ - 13 juli 2013 22:43

Ingredienser: 1 st zucchini2 dl creme fraiche1 dl riven ost1 st vitlöksklyftaOlivoljaSalt & pepparFinhackad persilja -Sätt ugnen på 225 grader. Häll lite olivolja i en ugnsform.-Skiva zucchinin i längden och lägg skivorna i formen. Salta och pepp...

Ovido - Quiz & Flashcards