Alla inlägg den 8 augusti 2012

Av LankiS ☮♥☯ - 8 augusti 2012 23:15

Vaknade sent så blev inte så många mål mat idag, inte varit speciellt aktiv heller.

 

Frukost: Fullkorn havregrynsgröt med hallon (1dl havregryn, 2dl vatten, 1 dl bär)

Min frukost brukar inte se så mer varierande ut förutom att jag brukar ha lite olika bär i gröten och ibland en halv banan. Till gröten brukar jag också ibland ha lite laktosfri mjölk eller sojamjölk.

Till det ett stort glas vatten!

        

Lunch: 

Blandad sallad (ica påse) med

fetaost,

pinjenötter som jag torrostade i stekpannan först så de fick lite färg

vattenmelon,

ringlade över lite olivolja, saltade och pepprade 

serverade till

Lufttorkadskinka

Samt ett stort glas vatten!

     

Gottit på kvällen: Unnade mig ett lite nyttigare alternativ av gottit på kvällen och gjorde banan i ugn med kakao och kokos

Man sätt ugnen på 200 grader 

Skär upp bananen i bitar i den storlek man vill ha dom i

Rullar bitarna i kakao så att de blir relativt heltäckta

Sedan in i ugnen tills de mesta av kakaon har smält 

Ta sedan ut strö lite kokos på och wolla! 

Till det drack jag ett stort glasvatten och en kopp grönt te!

 


Mat
Av LankiS ☮♥☯ - 8 augusti 2012 11:00

Tänkte att jag skulle börja göra lite inlägg som handlar om vardags inspiration gällande mat, recept, kulinariska upplevelser och även en del som rör hälsa och välmående. 

Tänker att detta är ett bra sätt för mig att hålla reda på mina recept och lätt kunna gå igenom och gå tillbaka.

Ni som läser får gärna slänga iväg kommentarer där ni delar med er av inspiration, hälsotips, goda och nyttiga recept och annat. 

Tycker sådant är roligt, att både ge och få. :) Alltid bra med inspiration, variation och ibland även motivation!


     


Ovido - Quiz & Flashcards